REUNIÓ DE PARES:
Curs 2014-2015
Mestres que imparteixen classe
a sisè curs de primària:
La tutora, Núria Augué , imparteix la majoria de les
àrees del Curs de Sisè, Llengua Catalana, Coneixement del Medi i Matemàtiques, no
obstant també tindran altres mestres, segons les matèries:
Llengua Castellana, Anglès i Música: Pepi Martín
Science i Francès: Francesc Solera
Dictats, Redaccions, Problemes de Matemàtiques i
Càlcul: Andrea Ufano
Plàstica: Encarna García
Educació Física: Karina Antolín
Religió/Valors: Eric Nadal/Carmen Molina
Psicològa: Alejandra Gutiérrez i Encarna Sánchez
Recomanacions,
orientacions i consells:
-
Estudis psicopedagògics recomanen dedicar a les tasques i al treball escolar al menys
10 minuts diaris a partir de 1r de primària, incrementant el temps fins a 6è.
És a dir, 10 minuts a 1r, 20 minuts a 2n, 30 minuts a 3r.... i uns 60 minuts a
6è.
-
És molt important que el nen/nena vegi que els seus
pares es preocupen dels seus estudis, per tant cal revisar la feina que fa cada
dia i motivar-lo en el procés.
-
Els jocs electrònics, la televisió són els robatemps
dels estudis dels nens. Cal tenir-ne cura.
-
Els pares han de mirar cada dia l’ agenda de l’
alumne per tal de fer un seguiment del
seu progrés (pot haver alguna nota del
professor...)
-
Abans de fer els deures o tasques escolars es
recomanable dedicar un temps a repassar i revisar els continguts que s’ han
vist d’ aquesta matèria a classe. Cal que, a més a més dels deures, vagi
estudiant el que s’ha explicat a classe.
-
L’ alumne ha de revisar l’horari el dia abans d’anar
a l’escola, per tant de no oblidar-se cap llibre ni material.
-
Sempre que es lliuri una informació als pares, es
notificarà per escrit a l’agenda amb acusament de rebuda.
-
Els treballs dels llibres de lectura s’ han de
lliurar els dies assenyalats.
-
Es important que els alumnes participin en les
excursions i activitats que es desenvoluparan al llarg del curs. Totes elles
tenen una relació amb el currículum corresponent i estan adreçades a les seves
edats.
-
La puntualitat és una virtut que s’ha de fomentar
des de ben petits, convertint-la en un hàbit. Una persona impuntual per
costum és signe de falta de responsabilitat.
-
Les faltes d’ assistència a classe han d’estar
justificades per escrit a l’agenda. Cal que els pares avisin per telèfon a
l’escola si un nen ha de faltar. També si ha de sortir abans i per quin motiu.
Si van al metge han de lliurar a la tutora el justificant corresponent.
-
Els alumnes han de portar el xandall de l’escola,
per realitzar les classes d’educació física els divendres.
-
Quan els/les alumnes hagin de sortir de l’escola
(excursió,teatre etc.) han d’anar vestits amb el xandall de l’escola.
-
Cal no portar a classe objectes de valor com poden
ser mòbils o qualsevol joc electrònic.
-
Cal mantenir en bon estat les agendes, per tant
evitarem que els/les nens/nenes hi posin fotografies, cromos etc. que hi
dificulten l’escriptura.
-
Els controls que facin els/les nens/es a l’escola,
es lliuraran als pares per tal que puguin revisar-los i veure on els/les
seus/ves fills/es han tingut més dificultats.
-
Els controls es tornaran signats al professor, el
pròxim dia que toqui la matèria del control.
-
Abans de fer un examen els/les alumnes faran un
repàs general del tema que els pares/mares controlaran a través de la seva
signatura. És indispensable presentar el repàs, ja que aquest fet facilita que
el control pugui sortir millor.
-
Cal estar al dia en l’estudi de les àrees i no
deixar-lo per quan hi ha control. Si s’acumula la matèria d’estudi pel final no
s’assoleix del tot bé i es confonen els conceptes.
-
Els/les nens/es faran un bon ús del dossier de redaccions.
-
L’alumnat ha de tenir al dia El quadern del lector.
L’ avaluació serà
continua i es tindrà en compta:
-
Treball i
participació.
-
Deures i estudi.
-
Proves concretes dividides en unitats per a avaluar el nivell.
-
Adequació i presentació de les tasques d’ampliació i
de reforç.
-
Actitud i interès a classe.
-
Presentació de la feina ben feta.
Consells per ajudar a educar millor els/les
fills/es:
-
Els pares sols, no poden educar i l’escola
sola, tampoc, cal que existeixi
complicitat i col.laboració
de les dues parts implicades.
-
L’escola som tots pares i mestres, una tasca amb la
que hem de gaudir col.lectivament.
-
Els/les nens/es necessiten tenir límits, no hem de
pensar que ens estimaran més si no se’ls diu mai que no.
-
Els/les nens/es necessiten ser escoltats. Els/les
hem d’ajudar a posar nom a les seves emocions.
-
Cal no donar consells en moments d’agitació
emocional del nen/a. Hem d’esperar que es calmi per a donar-li instruccions.
-
No hem de criticar els sentiments del nen/a, sinó
els seus comportaments. No cal dir ets un dolent, un gandul, mandrós, etc. sinó
“has fet això malament i ho podries millorar”.
-
No podem pretendre resoldre tots els problemes. Els
nens/es necessiten fer-se forts/es i han d’aprendre a fer-se responsables del
que han dit o fet. Encara que en moments crítics han de tenir el nostre
recolzament.
La pàgina WEB de l’escola és: www.nostrasenyoradelmar.com
que conté el correponent enllaç al
blog.
No hay comentarios:
Publicar un comentario